Historickým vláčkem a na kolech krajem sklářů

Historickým vláčkem a na kolech krajem sklářů

Kategorie trasy
Na kole
Obtížnost
Časová náročnost
3,1 hod.
Délka
25.00km
Součet převýšení
485
Zajímavé cíle
Mapa
 

Výlet zahájíme jízdou historickým vlakem z České Kamenice do Kamenického Šenova (kola je možno převézt vlakem). Vlak jezdí každou sobotu a neděli od června do září. V Kamenickém Šenově, městě proslaveném sklářskou výrobou, se vydáme z nádraží k hlavní silnici a prudce vzhůru na náměstí (možnost návštěvy Sklářského muzea), odtud pokračujeme dále vzhůru obcí ke slavné Panské skále, kde se natáčela Pyšná princezna.

Projedeme obcí Prácheň a dále silničkou po Polevském hřebeni – zde se nám naskytnou výhledy na Lužické hory a Českosaské Švýcarsko.

Následuje sjezd do Polevska a stoupání lesem, poté nás opět čeká sjezd do malebné vesničky Kytlice. Za železniční tratí dosáhneme údolí řeky Kamenice. Údolím mírně klesáme podél krásných chalup přes obec Mlýny. Ve zdejším Lesním divadle (link is external) se o prázdninách konají představení, tak můžeme výlet spojit i s kulturním zážitkem. Podél přírodní památky Pustý zámek přijedeme do Horní Kamenice, odkud dojedeme zpět do České Kamenice.
Sklářská lokálka
 

Kamenický motoráček je historický vlak, který jezdí po 5 km dlouhé muzejní trati - "sklářské lokálce" z České Kamenice do Kamenického Šenova a zpět každou sobotu a neděli od června do září. Na trati tu jezdí historický motoráček řady M 131.1302, přezdívaný "hurvínek".

Nějakou dobu se však zdálo, že po této malebné trati na rozhraní Českého Švýcarska a Lužických hor již žádný vlak jezdit nebude.

Vlaky zde jezdily již od roku 1886, ale v roce 1992 zde byl železniční provoz pro „nerentabilitu“ zrušen.

Až v roce 2008 se začala psát novodobá historie lokálky, a to když trať odkoupil Klub železničních cestovatelů se záměrem vlakový provoz na této trati obnovit formou muzejní železnice. V letech 2009 - 2010 dráha prošla důkladnou rekonstrukcí; opravy se týkaly jak samotné dráhy, tak nádražní budovy. A v letní sezóně roku 2011 pak došlo k zahájení provozu historických vlaků na zdejší trati. Zážitkem je jízda historickým vláčkem sama o sobě, výlet se dá navíc spojit s návštěvou Panské skály nebo Sklářského muzea v Kamenickém Šenově.

 

Logo - Turistika bez hranic

 

Projekt Turistika bez hranic byl podpořen z Programu Cíl 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2007 – 2013.

 

 

Nejbližší startovní stanice

Sdílet

Aktuality z Českého Švýcarska

Výlet zahájíme jízdou historickým vlakem z České Kamenice do Kamenického Šenova (kola je možno převézt vlakem). Vlak jezdí každou sobotu a neděli od června do září. V Kamenickém Šenově, městě proslaveném sklářskou výrobou, se vydáme z nádraží k hlavní silnici a prudce vzhůru na náměstí (možnost návštěvy Sklářského muzea), odtud pokračujeme dále vzhůru obcí ke slavné Panské skále, kde se natáčela Pyšná princezna.

Projedeme obcí Prácheň a dále silničkou po Polevském hřebeni – zde se nám naskytnou výhledy na Lužické hory a Českosaské Švýcarsko.

Následuje sjezd do Polevska a stoupání lesem, poté nás opět čeká sjezd do malebné vesničky Kytlice. Za železniční tratí dosáhneme údolí řeky Kamenice. Údolím mírně klesáme podél krásných chalup přes obec Mlýny. Ve zdejším Lesním divadle (link is external) se o prázdninách konají představení, tak můžeme výlet spojit i s kulturním zážitkem. Podél přírodní památky Pustý zámek přijedeme do Horní Kamenice, odkud dojedeme zpět do České Kamenice.
Sklářská lokálka
 

Kamenický motoráček je historický vlak, který jezdí po 5 km dlouhé muzejní trati - "sklářské lokálce" z České Kamenice do Kamenického Šenova a zpět každou sobotu a neděli od června do září. Na trati tu jezdí historický motoráček řady M 131.1302, přezdívaný "hurvínek".

Nějakou dobu se však zdálo, že po této malebné trati na rozhraní Českého Švýcarska a Lužických hor již žádný vlak jezdit nebude.

Vlaky zde jezdily již od roku 1886, ale v roce 1992 zde byl železniční provoz pro „nerentabilitu“ zrušen.

Až v roce 2008 se začala psát novodobá historie lokálky, a to když trať odkoupil Klub železničních cestovatelů se záměrem vlakový provoz na této trati obnovit formou muzejní železnice. V letech 2009 - 2010 dráha prošla důkladnou rekonstrukcí; opravy se týkaly jak samotné dráhy, tak nádražní budovy. A v letní sezóně roku 2011 pak došlo k zahájení provozu historických vlaků na zdejší trati. Zážitkem je jízda historickým vláčkem sama o sobě, výlet se dá navíc spojit s návštěvou Panské skály nebo Sklářského muzea v Kamenickém Šenově.

 

Logo - Turistika bez hranic

 

Projekt Turistika bez hranic byl podpořen z Programu Cíl 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2007 – 2013.

 

 

Nejbližší startovní stanice